רכיבה נכונה על אופניים

רוכבים על אופניים? מצויין! קבלו מספר טיפים שיהפכו לכם את הרכיבה לקלה טובה, ומהנה יותר!

שחררו את שרירי הצוואר
בעת רכיבה אנחנו לא תמיד שמין לב אבל מופעל עומס גם על פלג הגוף העליון שלנו, לכן חשוב לזכור בכל 15-20 דקות להניע את הסנטר מצד לצד, מעלה ומטה.  מומלץ למתוח את שרירי הצוואר ולשנות את תנוחת הראש כדי להרפות את השרירים. שימו לב כשאתם עושים זאת אתם רוכבים בקו ישר ושאין מכשולים שיכולים להפתיע אתכם על הדרך.

רעננו את תנוחת הישיבה על האופניים
בעת רכיבה על אופניים הישיבה יכולה להיות מעט קשה ומעיקה לאזורים מסוימים בגוף, אחת לכמה זמן או בעת טיפוס בעלייה, נסו לזוז על מעט לפנים ולאחור עם הגוף, על מנת שיתאפשר לכם לשנות את זווית השרירים הפועלים, בנוסף תנועה זו תרפה מעט מהלחץ  על אזורים רגישים בעכוז, תקטע את המונוטוניות של הטיפוס בעליות ארוכות והרכיבה בכלל.

שמרו על עצמכם בירידות.
בירידות, זכרו לא לתת למרכז הכובד לחצות את קו אמצע האופניים. השתמשו במעצורים בצורה נכונה. זכרו לשמור על מהירות שתקנה לכם שליטה מלאה על האופניים, בנוסף זכר לכופף את הברכיים והמרפקים על מנת שאלה יספקו לכם ספיגת זעזועים אופטימלית.

סיבובים – הם יכולים להפתיע
בין אם אתם רוכבים על אופני הרים או רוכבים על אופני כביש רכבתם בירידה ופתאום צץ לו סיבוב מפתיע? הורידו מהירות ככל האפשר, בעזרת בלימה בקו ישר לפני הסיבוב. כשבאפשרותכם להמשיך ולבלום בקו ישר נצלו זאת, כדיי להגיע במהירות נוחה עבורכם לתוך הסיבוב,
בעת הכניסה לסיבוב, את הדוושה הפונה לכיוון הסיבוב, תמקמו גבוהה ככל האפשר, הביטו אל הנקודה אליה תרצו להגיע, הפנו את הברך הפונה לכיוון הסיבוב החוצה ולמטה. בנוסף שמרו על האופניים יציבים ככל האפשר.

עליות או להיות, אייך רוכבים אותם בישיבה?
יש רוכבים שיעדיפו לטפס את העלייה שלהם בישיבה בלבד, אחרים יעדיפו רק לעמוד ורובם ישלבו בין האפשרויות.
כשאתם מטפסים עליה ארוכה אל תתפתו להזיז את העכוז קדימה על האוכף לאורך זמן. פעולה זו תייצר אצלכם לחץ מיותר על שרירי הגב התחתונים. עדיף להעלות שני הילוכים, לעבור לעמידה לכמה עשרות מטרים, ואז לחזור לתנוחת הרכיבה המתאימה לטיפוס העלייה.

אחיזת כידון נכונה
את כידון האופניים אין צורך לאחזו בחוזק רב. הניחו את הידיים על הכידון, תנו לפלג הגוף העליון לנוח עם שרירים רפויים במידת האפשר וללא לחץ מוגזם בכפות הידיים. שיטה זו תאפשר לכם לסיים את הרכיבה עייפים פחות ורעננים יותר.

כתבו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *