רכיבת שטח נכונה

רכיבה נכונה בשטח

רכיבת אופני הרים דורשת מספר רב של דגשים חשובים. על מנת שתפיקו את המרב חברנו עבורכם את מה שחשוב לדעת…

בשביל לרכוב על אופני הרים לא חייבים הרים. כל שביל לבן שהוא אינו כביש יכול להכלל בקטגוריה של רכיבת שטח. נתקלתם בגבעה?, העלייה תפצה אתכם בהעצמת הכוח בשרירי הרגליים ואילו הירידה תפצה אתכם בנוף משכר חושים, מהריות גבוהה וכייף אדיר. אז נכון שרכיבת שטח טומנת בחובה הנאה בלתי מבוטלת אך על מנת להפיק ממנה את המרב כדאי לדעת מספר נקודות עקריות חשובות.

מנח הישיבה: ברכיבת אופני הרים מנח ישיבה נכון ימנע נפילות וישפר את איכות הרכיבה שלכם, יפעיל את השרירים הנכונים ויגרום לכם להוציא יותר כוח. ישנם שני מנחים עיקריים: מנח ניטרלי ומנח חצי עמידה. במנח הניטרלי אנחנו משתמשים כאשר אנו רוכבים בחלקים הפשוטים של השביל. חלקים שאינם טכניים. המנח כולל מנח פדלים מקבילים בשעות שלוש ותשע, כיפוף קל במרפקים ובברכיים, אצבע מורה באזור הברקס 100 אחוז מהזמן ומבט מפוקס קדימה. במנח חצי עמידה אתם תשתמשו באזורים הטכניים של השביל. בירידות, מהמורות וכיוצא בזה. מנח זה כולל הרמה של הישבן מעל הכיסא באופן שמשקל הגוף נשאר אחורה ואינו מצטבר קדימה באחזור הידיים שעל הכידון. הגב ישר וכמעט מקביל לרצפה והמבט כמובן קדימה ורחוק.

בחירות קווים: טעות של רוכבים רבים היא להסתכל על אותן נקודות שמהם אנו רוצים להימנע מהן, במקום להסתכל לכיוון שאליו אתם כן רוצים להגיע. על מנת להתמודד עם מכשולים בדרך שמרו על מבט סורק ורחוק מעלה מטה כל הזמן. ככל שתראו מכשול למרחוק יותר כך תוכלו להתמודד אתו טוב יותר ונכון יותר כשתגיעו קרוב.

שימוש נכון במעצורים: עצירה עלולה להראות כדבר פשוט ביותר. לוחצים על הברקס והאופניים מאטים ונעצרים במקום. אז לא. לא כדאי ללחוץ על הברקס בכוח וחזק מדי, אתם עלולים להתהפך קדימה. חשוב ורצוי להימנע מעצירות פתאומיות באופן כללי ולעצור בצורה הדרגתית ומבוקרת על ידי לחיצות קצרות על הברקסים הקדמי והאחורי יחדיו.

רכיבה בשבילים מסומנים: כיום ישנם שבילים רבים ומגוונים המיועדים במיוחד לרכיבת אופני הרים. דאגו לרכוב בשבילים המסומנים לאופניים על מנת שלא להיפגע ואו לפגוע בטבע.

זכרו: לקחת מספיק מים לכל רכיבת אופני הרים וגם חטיף אנרגיה קטן או אוכל אם זו רכיבת אופני הרים ארוכה. כדאי לרכוב בשעות הבוקר המוקדמות בקיץ על מנת שלא להיכנס לחום הכבד וכדאי לקחת אתכם טלפון במידה ותצטרכו לקרוא לעזרה והעיקר רכבו בבטחה ובהנאה!

15.5.17 נוצר ע"י XDS

כתבו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *