אופני הרים, מי? מתיי? ולמה?

אופני הרים – מי? מתי? ולמה?

אופני כביש כבר היו קיימים לפחות ארבעים שנה עד שיום אחד בחור בשם ג'ו בריז ממארין קאונטי בקליפורניה החליט שנמאס לו לנפח צמיגים כדי לרכב בשבילי ההר האהוב עליו.

ג'ו בריז, אוטיס גאי ו גרי פישר כולם היו רוכבים מעולים במועדון הרכיבה "ולו קלאב טאמאפאייס". כולם היו רוכבים מצוינים שאהבו מאוד לרכוב בשטח וליהנות מהדאון היל שיש להר הטאמאפאייס להציע. ב 1977 הציג ג'ו לעולם את האב טיפוס הראשוני של אופני ההרים. הוא הצליח לבנות אופניים קלות יחסית עם צמיגים עבים 26 אינץ ובעלי שילדת אלומניום. האב טיפוס הראשוני הזה שוכלל אחר כך מספר פעמים גם בסיועם של חבריו לקבוצה וכיום הם מציגם מכלול של עיצובים העונים על צרכי רכיבה מגוונים. בזמנו, אופני ההרים נתפסו כעסק לא רווחי. חברות אופניים גדולות כמו פוג'י לא האמינו שיהיו להם קונים וראו באופני ההרים כטרנד זמני. לפיכך, הייצור הגדול הראשוני של אופני הרים נעשה בהתחלה על ידי חברות לא ידועות. החברות הגדולות נכשלו להבין עד כמה תחום זה של רכיבה אתגרית יתפוס תאוצה. כיום רכיבת שטח היא פופולרית ביותר ובחלק מהמדינות אף יותר מרכיבת כביש. אופני שטח מחולקים למספר קטגוריות: קרוס קאנטרי- אופניים בעלי צמיגים דקים יותר. אופני שבילים, אופני הרים ואופני דאון היל. כל סגנונות הרכיבה דורשים מיומנות גבוהה של שליטה באופניים, שרירי ליבה חזקים ויכולת תכנון גבוהה של הרכיבה בשביל. רכיבת שטח בניגוד לרכיבת כביש דורשת מהרוכב להיות אדם אחראי, עצמאי ובעל כישורים של הסתמכות עצמית. בניגוד לאופני הכביש שם הנראות שלך גבוהה יותר ואתה תמיד יכול לעצור בתחנת דלק לנוח או לקבל עזרה, רכיבה בשטח דורשת מהרוכב להיות מוכן לכל מצב ולהתמודד עם הטבע לבד. רוכבי שטח חייבים לדעת לתקן את אופניהם לבד, הם יסחבו איתם תיק עזרה ראשונה ותיק עם מספיק מים ואוכל לזמן הרכיבה המשוער. הם יעזרו פעמים רבות במפות שבילים או גי פי אס על מנת לנווט בשטח והם נדרשים גם למיומנויות טכניות טובות על מנת להתמודד עם האתגרים בשביל.

נוצר ע"י XDS ישראל 11.5.17

כתבו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *